Praca: Główny specjalista


Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 144243

Warunki pracy

- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,


- kontakt z klientem zewnętrznym,


- praca w terenie,


- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,


- praca pod presją czasu (ustawowe terminy),


- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • Przygotowuje odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz wnioski o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, samodzielnie i we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Sprawiedliwości.
  • Przygotowuje projekty decyzji administracyjnych i odpowiedzi na skargi w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, a także sporządza projekty skarg kasacyjnych.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie i oświadczenia senatorskie, samodzielnie i we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Sprawiedliwości, Prokuraturą Krajową, Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, innymi ministerstwami i organami.
  • Rozpatruje odwołania od decyzji jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości dotyczących odmowy udostępnienia informacji publicznej.
  • Występuje w charakterze pełnomocnika Ministra Sprawiedliwości przed sądami administracyjnymi w sprawach z zakresu dostępu do informacji publicznej.
  • Monitoruje stan realizacji wniosków o udostępnienie informacji publicznej i wniosków o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
  • Monitoruje przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie i oświadczenia senatorskie.
  • Przygotowuje opinie prawne z zakresu dostępu do informacji publicznej.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z realizacją zadań dotyczących dostępu do informacji publicznej
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • Znajomość ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
  • Znajomość ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych i rozporządzenia RODO
  • Zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, asertywność, radzenie sobie z presją, komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Ukończone studia podyplomowe z zakresu ochrony informacji niejawnych lub ochrony danych osobowych, lub prawa administracyjnego
  • Doświadczenie zawodowe: 6 miesięcy w występowaniu przed sądem w charakterze pełnomocnika
  • Uprawnienie do wykonywania zawodu radcy prawnego
  • Znajomość regulacji prawnych Unii Europejskiej w zakresie dostępu do danych publicznych i ochrony informacji
APLIKUJ TERAZ

Starszy specjalista

Warunki pracy Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin. Siedziba Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych mieści się w Al. Jerozolimskich 181C, w budynku C kompleksu Adgar, który jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności...

Specjalista/ ekspert ds. weryfikacji procesów zakupowych

na czas określony Biuro Zarządzania Dostawcami i Optymalizacji Procesu Zakupu Towarówi Usług

Specjalista

Warunki pracy Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych: • węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich) •...


Audytor Instalacji Fotowoltaicznych

Zakres obowiązków: Przeprowadzanie audytów mikroinstalacji fotowoltaicznych Wykonywanie odbiorów mikroinstalacji zgodnie z zaproponowaną metodologią Pomiary elektryczne instalacji PV Udzielanie pomocy eksperckiej Udzielanie odpowiedzi dotyczących wyników audytów i sztuki...

Audytor Instalacji Fotowoltaicznych

Zakres obowiązków: Przeprowadzanie audytów mikroinstalacji fotowoltaicznych Wykonywanie odbiorów mikroinstalacji zgodnie z zaproponowaną metodologią Pomiary elektryczne instalacji PV Udzielanie pomocy eksperckiej Udzielanie odpowiedzi dotyczących wyników audytów i sztuki...

Paid Internship in Civil Engineering, Computer Science Engineering, Construction Engineering

Position purpose The Global Research and Development Department is a core team inside Cemex Innovation Holding AG based in Switzerland. The aim of the team is to create new products and solutions for the different challenges Cemex customers have in their construction projects. The position is...

Paid Internship in Civil Engineering, Environmental Engineering, Construction Engineering

Position purpose Participate in collaborations with multidiscipline and multicultural teams across different intellectual arenas to produce concepts, ideas, materials, molds, formwork, and prototypes. Leverage Cemex technology strength by exploring the limits conceptually and realizing the...