Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Szczecinie
Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Miejsce pracy: Szczecin
Ogłoszenie o naborze Nr 144939
Warunki pracy
Praca w systemie ośmiogodzinnym , jednozmianowym wykonywana w pozycji siedzącej, wymuszonej. Na stanowisku pracy występują zadania wymagające skupienia, koncentracji uwagi, zdyscyplinowania, dokładności, dobrej pamięci, skrupulatności, spostrzegawczości, komunikatywności, zrównoważenia emocjonalnego, zdolności logicznego argumentowania. Stanowisko zagrożone korupcją.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest na II piętrze budynku wielokondygnacyjnym przy ul.Matejki 6B w Szczecinie. Budynek nie jest dostosowny do potrzeb osób niepełnosprawnych - brak wind, podjazdów i innych ułatwień.
Stanowisko pracy wyposażone jest w komputer, monitor ekranowy, skaner, drukarki, telefon. Praca przy monitorze komputerowym powyżej 4 godzin dziennie przy oświetleniu naturalnym i sztucznym.
Zakres zadań
- Prowadzi rachunkowość jednostki oraz pełną księgowość zgodnie z obowiązującą ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości
- Dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym
- Realizuje czynności związane z zarządzaniem środkami pieniężnymi i wykonywaniem dyspozycji środkami pieniężnymi
- Sporządza sprawozdania budżetowe, statystyczne, z operacji finansowych i sprawozdanie finansowe na podstawie uzgodnionych danych wynikających z ewidencji księgowej oraz informacje/notatki/wyjaśnienia/tworzy odpowiedzi w sprawach dotyczących budżetu
- Opracowuje projektu budżetu dochodów i wydatków jednostki oraz zapewnia sprawną realizację planu dochodów i wydatków, w tym w dokonywaniu zmian
- Opracowuje projekty regulacji wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości oraz projekt polityki rachunkowości , w tym zakładowego planu kont
- Prowadzi pełną księgowość w systemie finansowo-księgowym
- Dokonuje rozliczeń bankowych
- Współdziała z bankami w zakresie obsługi i prowadzenia rachunków bankowych oraz sprawuje kontrolę wewnętrzną nad wykorzystaniem środków budżetowych
- Wykonuje inne nie wymienione wyżej zadania, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Kierownictwo Jednostki należą do komeptencji głównego księgowego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe wyższe ekonomiczne (3 lata doświadczenia) lub średnie ekonomiczne (6 lat doświadczenia), zgodnie z art,54 ust.2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych Dz.U. z 2023r. poz. 1270 ze zm.) tj.ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3 letniej praktyki w księgowości lub ukończenie średniej, policealnej lub maturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6 letniej praktyki w księgowości lub wpisanie do rejestru biegłych księgowych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego na podstawie odrębnych przepisów).
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego praktyki w księgowości budżetowej, dla średniego wykształcenia co najmniej 6 letnia praktyka w księgowości budżetowej
- Praktyczna wiedza na temat zagadnień związanych z rachunkowością budżetową (plany kont, klasyfikacja budżetowa)
- Znajomość ustawy o finansach publicznych, prawa podatkowego, zasad rachunkowości oraz przepisów ubezpieczeń społecznych
- Znajomość przepisów z zakresu sprawozdawczości budżetowej, przepisów podatkowych, przepisów ustawy o slużbie cywilnej i aktów wykonawczych oraz prawa zamówień publicznych
- Znajomość systemu bankowości elektronicznej NBP
- Znajomość programu Płatnik i PFRON
- Znajomość programu SYMFONIA
- Znajomość programu TREZOR
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r
- Umiejętność analitycznego myślenia, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, komunikacja, rzetelność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Znajomość przepisów prawa z zakresu ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość zasad naliczania i rozliczania wynagrodzeń w sferze budżetowej
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata na stanowisku samodzielnym lub kierowniczym w jednostkach sektora finansów publicznych, w obszarze obsługi finansowo-księgowej w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość przepisów prawa z zakresu organizacji funkcjonowania administracji publicznej
- Znajomość programu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją