Facebook, a szanse na zalezienie pracy
Zdobycie wymarzonej posady, biorąc pod uwagę konkurencję panującą na rynku pracy, nie jest proste. Młodzi ludzie doskonale zdają sobie sprawę, że muszą zwracać uwagę na odpowiednie kwalifikacje, zdobywanie doświadczenia, a także idealnie skonstruowane CV, pomysłowe listy motywacje czy właściwy strój na rozmowie rekrutacyjnej… nie wszyscy jednak mają świadomość, jak ważny dla potencjalnych pracodawców jest obecnie nasz wizerunek w sieci!
Ukuto nawet specjalistyczny termin, którym określamy proces kształtowania osobistej marki w social mediach – personal branding. Wykorzystuje on narzędzia, tworzące wizerunek w kanałach społecznościowych i buduje w ten sposób naszą reputację. Zatem to, co pracodawca może wyczytać z naszego profilu na Facebooku jest w obecnych czasach szalenie ważne – zwróćmy na to uwagę i pozbądźmy się informacji i zdjęć, które mogą się np. okazać dla nas kompromitujące albo ograniczmy widoczność profilu. Można również zrezygnować z opcji wyszukiwania publicznego oraz oznaczania nas na zdjęciach przez inne osoby. Uważajmy również na to, co i gdzie publikujemy oraz jakiego używamy języka. Przeglądając nasz profil łatwo też skonfrontować to, co umieszczamy w cv z rzeczywistością – nie koloryzujmy więc dotyczących nas faktów.