Praca: Specjalista ds. księgowości budżetowej


Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała
Specjalista ds. księgowości budżetowej
Miejsce pracy: Boguchwała
Numer: StPr/25/2347
OBOWIĄZKI:
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:1) terminowe przygotowanie wniosków i prowadzenie spraw dotyczących rozliczania dotacji celowych otrzymanych przez Gminę na zadania oświatowe. 2) dokonywanie opisu merytorycznego dowodów księgowych w odniesieniu do spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku.3) realizacja zadań związanych z projektami realizowanymi przez CUW Boguchwała. 4) przestrzeganie i realizacja regulaminów, regulacji i procedur obowiązujących w CUW Boguchwała. 5) przygotowywanie analiz, informacji, zestawień i sprawozdań z zakresu zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku pracy.6) przygotowywanie i przekazywanie akt spraw do składnicy akt CUW Boguchwała w zakresie realizowanych zadań. 7) realizacja następujących spraw dotyczących księgowań obsługiwanych jednostek: w tym między innymi:przygotowanie dowodów księgowych obsługiwanych jednostek do zapłaty, w tym kontrola formalno- rachunkowa dokumentów.terminowe przygotowywanie i generowanie przelewów do systemu bankowego na podstawie dokumentów wydatkowych tj. faktur, rachunków, pism, itp.rozliczanie zaliczek i delegacji.dekretacja dowodów księgowych z zakresu wydatków i dochodów w/w jednostek budżetowych (faktury i dokumenty tożsame, wyciągi bankowe, LP, itp.) zgodnie z art.21 ust. 1 pkt 6 ustawy o rachunkowości oraz zakładowym planem kont danej jednostki.prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji księgowej wydatków i dochodów obsługiwanych jednostek budżetowych wg zakładowego planu kont.prowadzenie dokumentacji i wyodrębnionej ewidencji wydatków poniesionych w jednostkach obsługiwanych w ramach dotacji lub projektów z dofinansowaniem zewnętrznym, zgodnie z budżetem danego projektu i wytycznymi instytucji finansującej,w ramach prowadzonej ewidencji miesięczne uzgadnianie zapisów na kontach, w tym analityki z prowadzonymi kontami syntetycznymi.prowadzenie pozabilansowej ewidencji księgowej zaangażowania wydatków budżetowych oraz co najmniej na koniec każdego miesiąca uzgodnienie jego prawidłowej ewidencji z zawartymi umowami.rzetelne sporządzenie sprawozdawczości z prowadzonego zakresu zgodnie z zasadami i terminami określonymi przepisami prawa, w szczególności sprawozdawczości budżetowej, z operacji finansowych, w szczególności sprawozdania RB-28S, RB-27S, RB-Z, RB-N, RB-ZN, RB-50, RB-28NWS, RB-34S.terminowe rozliczanie udzielonych dotacji, w tym sporządzanie zestawień i rozliczeń w tym zakresie.monitorowanie wykonania wydatków w odniesieniu do planu obsługiwanych jednostek budżetowych, sporządzanie wniosków o zmiany w planie oraz informowanie o zagrożeniach w tym zakresie Głównego Księgowego jednostki.bieżące informowanie dyrektorów obsługiwanych jednostek o nieprawidłowościach wynikających z realizowanego budżetu.dokonywanie przypisów i odpisów należności obsługiwanych jednostek budżetowych,pobór należności publiczno-prawnych oraz cywilno-prawnych przysługujących jednostkom obsługiwanym w zakresie księgowym, kontrola terminowości wpłat, windykacja zaległości, w tym przygotowanie dokumentacji do egzekucji.prowadzenie ewidencji należności oraz naliczanie na koniec kwartału należnych odsetek od nieterminowych płatności.wystawianie faktur z tytułu sprzedaży, najmu i dzierżawy majątku powierzonego jednostkom obsługiwanym oraz fakturowanie zawartych umów jednostek obsługiwanych.rozliczenia z tyt. podatku VAT tj. m.in. sporządzanie rejestru sprzedaży i zakupu, cząstkowych plików jpk VAT dla obsługiwanych jednostek budżetowych i terminowe przesyłanie ich do Gminy, zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza w tym zakresie.księgowanie należnego i naliczonego podatku VAT, rozliczenie podatku vat w ewidencji księgowej danej jednostki oraz terminowe przekazywanie płatności z tego tytułu do Gminy.księgowa obsługa dochodów i wydatków na wydzielonym rachunku dochodów obsługiwanych jednostek.prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowiących własność jednostek obsługiwanych a podlegających ewidencji w tych jednostkach, w tym kontrola formalno-rachunkowa dokumentów dotyczących ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, tj. m.in. OT, MO, Protokoły przyjęcia, w tym weryfikacja wartości wykazanych w tych dokumentach z ewidencją na koncie 080 i 013.dokonywanie aktualizacji wyceny środków trwałych, naliczenie umorzeń środków trwałych i amortyzacji zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.rozliczenie inwentaryzacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych obsługiwanych jednostek.terminowe i rzetelne sporządzanie rocznego statystycznego sprawozdania ze środków trwałych.udział w inwentaryzacji metodą weryfikacji obsługiwanych jednostek. prowadzenie ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych obsługiwanych jednostek zgodnie z przepisami prawa.zabezpieczenie , przechowywanie i archiwizowanie dokumentów księgowych.przestrzeganie postanowień zawartych w ustawie o rachunkowości oraz polityce rachunkowości w/w jednostek budżetowych, w tym rzetelnie prowadzenie ksiąg rachunkowych, tj. w taki sposób aby dokonane zapisy odzwierciedlały stan rzeczywisty. przestrzeganie zapisów obowiązujących instrukcji i zarządzeń dotyczących pracy oraz przygotowanie projektów zmian w tych instrukcjach i zarządzeniach, m.in. w przypadku zmian przepisów prawa, w tym w szczególności w polityce rachunkowości jednostek. przygotowanie danych do sporządzenia informacji i sprawozdania z wykonania budżetu gminy zgodnie z wytycznymi Skarbnika.sporządzanie analiz finansowych, w tym z wykonania wydatków i dochodów zgodnie z wytycznymi Dyrektora CUW Boguchwała, Burmistrza lub Skarbnika.realizacja innych zadań nie wymienionych wyżej a przynależnych do wykonania na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.prowadzenie spraw w zakresie sprawowania opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, w tym prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych, przygotowywanie konkursów na organizacje opieki nad dziećmi, rozliczenie dotacji, sprawozdawczości oraz wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.14) Prowadzenie Rejestru Żłobków.15) Prowadzenie postępowań związanych pomocą publiczną de minimis zgodnie z ustawą- dofinansowanie kształcenia młodocianych.
WARUNKI PRACY:
Wymagania konieczne:

Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)


Wymagania inne:

Wymagania niezbędne: 1)wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: ekonomia, finanse i rachunkowość, zarządzanie2)Obywatelstwo polskie.3)Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.4)Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.5)Nieposzlakowana opinia.6)Znajomość: ustawy z dnia 8 marca 1990 r. O samorządzie gminnym, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. O pracownikach samorządowych, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. O finansach publicznych, ustawy z dnia 7 września 1991 r. - o systemie oświaty, ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - prawo oświatowe, ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - karta nauczyciela, ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. O rachunkowości.7)Zdolności organizacyjne, rzetelność, komunikatywność.8)Dyspozycyjność i gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.9)Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.10)Znajomość obsługi urządzeń biurowych oraz komputera (pakiet MSOffice, poczta elektroniczna, Internet, Program: Vulcan, Softres, ). 2. Wymagania dodatkowe:1)Ukończone kursu dotyczące księgowości lub rachunkowości 2)preferowani kandydaci posiadający co najmniej roczny staż pracy na stanowisku księgowym, 3)Znajomość obsługi programów księgowych, w szczególności programu finansowo-księgowego SOFTRES.4)Znajomość zasad rachunkowości budżetowej.5)doświadczenie zawodowe w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego.6)skuteczność działania pod presją czasu, praca w zespole,7)komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, dobra i samodzielna organizacja pracy, odpowiedzialność, lojalność i dyspozycyjność.

Miejsce pracy:

Boguchwała


Rodzaj umowy:

Umowa o pracę na czas określony


Wynagrodzenie brutto:

od 4 666 PLN

KONTAKT:

Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie

APLIKUJ TERAZ

Inspektor ds. księgowości

Miejsce pracy: Miejskie Zakłady Autobusowe sp. z o.o., Warszawa, ul. Włościańska 52 Wymagania stawiane kandydatom: Wykształcenie wyższe z obszarów: ekonomia, finanse, rachunkowość Min. 5 lat doświadczenia w obszarze finansowo – księgowym Praktyczna znajomość prawa bilansowego oraz...

Specjalista ds. Księgowości

Zakres Twoich obowiązków: Kontrola dokumentów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym, Dekretowanie i księgowanie faktur kosztowych, transakcji bankowych oraz kasowych Prowadzenie rozliczeń z pracownikami, Uzgadnianie sald księgi głównej z księgami pomocniczymi, Uzgadnianie sald...

Referent ds. księgowości

Do głównych obowiązków osoby zatrudnionej na w/w stanowisku należeć będzie: księgowanie dokumentów : faktur zakupu, sprzedaży, list płac, wyciągów bankowych,innych - w systemie finansowo-księgowym, rzetelne, terminowe prowadzenie ksiąg, uzgadnianie kont księgowych, rozrachunkowych,...


Mechanik agregatów (m/k)

Twoje zadania naprawa agregatów chłodniczych w pojazdach ciężarowych, diagnostyka, wykonywanie przeglądów. Twoje kwalifikacje doświadczenie w naprawie agregatów chłodniczych, prawo jazdy kat. B – czynne (mile widziane C+E), sumienność, dokładność, obowiązkowość, umiejętność...

Mechanik (m/k)

Twoje zadania naprawa pojazdów ciężarowych, diagnostyka pojazdów ciężarowych, wykonywanie przeglądów. Twoje kwalifikacje doświadczenie w naprawie pojazdów ciężarowych, ciągników, naczep, prawo jazdy kat. B (mile widziane: C+E), mile widziane doświadczenie w zakresie napraw i...

Zastępca Głównego Księgowego (m/k)

Twój zakres obowiązków: nadzór nad pracownikami działu rachunkowości, kontrola przestrzegania procedur i poprawności zapisów księgowych, ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych w systemie finansowo-księgowym, międzyokresowe rozliczenia kosztów, rezerwy wraz z operacjami w walutach...

Mechanik (m/k)

Twoje zadania naprawa pojazdów ciężarowych, diagnostyka pojazdów ciężarowych, wykonywanie przeglądów. Twoje kwalifikacje doświadczenie w naprawie pojazdów ciężarowych, ciągników i naczep, prawo jazdy kat. B (mile widziane: C+E), mile widziane doświadczenie w zakresie napraw i...