Urząd Miejski w Mielcu
Podinspektor doradca ds. zarządzania energią wydział środowiska i energii
Miejsce pracy: Mielec
Numer: StPr/25/1187
Zadania główne:a) Pracownik będzie realizował w 100 % zadania związane z realizacją projektuzintegrowanego Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla województwapodkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego Podkarpackie - żyji oddychaj (LIFE22-IPE-PL-LIFE Podkarpackie 101103531),b) współpraca z partnerami projektu zintegrowanego LIFE Podkarpackie w zakresie pilotażu,dotyczącego racjonalnego zarządzania energią w gminie oraz obsługa aplikacjiInteligentnego Systemu Zarządzania Energią,c) monitorowanie i analiza zużycia energii w obiektach gminy i jej jednostkachorganizacyjnych (bieżący rejestr kosztów energii, analiza zapotrzebowania placówekgminnych w media, analiza umów na dostawę energii i ciepła w celu prawidłowegodoboru taryf, optymalizacji zużycia energii, mocy zamówionych, itp.),d) przygotowanie projektów w zakresie ograniczenia zużycia energii przez budynki publiczne,m.in. w zakresie termomodernizacji budynków, montażu paneli fotowoltaicznych wrazz lokalnymi magazynami energii, wymiany oświetlenia, itp.,e) inicjowanie działań modernizacyjnych (istniejącego oświetlenia wewnętrznego i ulicznego,budynków publicznych),f) współpraca w zakresie realizacji polityki energetycznej gminy (w tym w obszarachokreślonych w dokumentach strategicznych, m.in. w planach zaopatrzenia w ciepło,energię elektryczną i paliwa gazowe, itp.),g) współpraca w zakresie działań zmierzających do utworzenia lub rozwoju klastra energii,spółdzielni energetycznej, wirtualnej elektrowni, itp.,h) prowadzenie działań edukacyjnych z zakresie racjonalnego zarządzania energią orazwpływu zieleni na jakość powietrza i jakość życia mieszkańców,i) opiniowanie rozwiązań przewidzianych do uwzględnienia w miejscowych planachzagospodarowania przestrzennego,j) współpraca przy przygotowaniu/aktualizacji miejskich planów adaptacji do zmian klimatu,k) współpraca z właściwymi komórkami urzędu w zakresie przygotowania projektówi działań inwestycyjnych dotyczących zielono-błękitnej infrastruktury,l) współpraca z subregionalnymi doradcami ds. biznesu i energii,m) przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Beneficjenta Koordynującego(prowadzenie sprawozdawczości technicznej i finansowej),n) stała współpraca z Beneficjentem Koordynującym,o) aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych oraz ich pozytywne ukończenie,p) stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, seminariach,konferencjach,q) udział w spotkaniach organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego,r) inne zadania zlecone przez przełożonego, komplementarne w stosunku do Projektu LIFEPodkarpackie,s) stworzenie miejskiego systemu informacyjnego zawierającego dane na temat zużyciaenergii wszystkich jednostek organizacyjnych gminy Miejskiej Mielec, a także zarządzaniei aktualizacja systemu,t) przygotowywanie planów termomodernizacyjnych dla obiektów Gminy Miejskiej Mielec,uzgadnianie zakresu prac remontowych i / lub modernizacyjnych na urządzeniach,instalacjach i sieciach energetycznych, w obiektach Gminy Miejskiej Mielec oraz udziałw odbiorach tych robót,u) inicjowanie działań modernizacyjnych istniejącego oświetlenia ulicznego i oświetleniawewnętrznego w jednostkach organizacyjnych i w obiektach Gminy Miejskiej Mielecadania pomocnicze:a) organizowanie i monitorowanie procesu wyboru podmiotów mających świadczyć różnegorodzaju usługi (konsultacyjne, nadzorcze) oraz wyboru projektów z zakresu efektywnościenergetycznej (m.in. budownictwie, transporcie, przemyśle, turystyce, handlu)i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, które zostaną zrealizowane na obszarzeMiasta Mielca,b) monitorowanie budowlanych zmian termomodernizacyjnych i związanych z sieciamienergetycznymi w miejskich obiektach publicznych,c) zapewnienie udziału Miasta Mielca w unijnych i międzynarodowych programachi projektach z zakresu efektywnego wykorzystania energii, wody oraz ochrony środowiska,d) współpraca z krajowymi i zagranicznymi organizacjami propagującymi racjonalneużytkowanie i zarządzanie energią,e) rozpowszechnienie dobrych praktyk, informacji na temat wdrażanych zadań i projektów,w tym: propagowanie pro energetycznych i pro ekologicznych zachowań wśród nie energetyków, w szczególności propagowanie oszczędzania energii i odnawialnych źródełenergii na terenie gminy, wdrażanie i propagowanie nowych sposobów oszczędnościenergii,f) aktualizacja dokumentów planistycznych i strategicznych w zakresie energetykii gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Mielca,g) monitorowanie zgodności planów przedsiębiorstw energetycznych działających na terenieGminy Miejskiej Mielec z założeniami do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektrycznąi paliwa gazowe,h) opracowywanie potrzebnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowegowymaganych dla zadań przypisanych zakresem czynności,4i) prowadzenie akt zgodnie z instrukcją kancelaryjną i terminowe przekazywanie ich doarchiwum,j) przygotowywanie informacji wynikających z przepisów ustawy i prawa miejscowego doumieszczenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,k) odpowiadanie na pisma i załatwianie spraw mieszkańców i instytucji,l) stosowanie zasad obiegu dokumentów, przestrzeganie terminowości odpowiedzi napisma,m) wykonywanie innych poleceń zleconych przez Naczelnika Wydziału, zadań i poleceńsłużbowych powiązanych z zakresem działania Wydziału Środowiska i Energii
Wymagania konieczne:Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), techniczne, kierunek: elektrotechnik, automatyk
Wymagania inne:Wymagania niezbędne wobec kandydata:1) obywatelstwo polskie, z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikachsamorządowych,2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżeniapublicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,4) cieszy się nieposzlakowaną opinią,5) wykształcenie wyższe przy jednoczesnym spełnieniu warunków:a) wykształcenie wyższe techniczne o kierunku: elektrotechnika, energetyka, automatyka,odnawialne źródła energii, budownictwo lub pokrewne oraz minimum 6 miesięcy stażupracy umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem lubb) wykształcenie wyższe o dowolnym profilu oraz wykształcenie średnie techniczne/branżowe o odpowiednim profilu (elektrycznym, energetycznym, budowlanym lubpokrewne) oraz 3 lata stażu pracy umożliwiające wykonywanie zadań na stanowiskuobjętym naborem,6) ogólna znajomość zagadnień dotyczących klimatu i środowiska, energii, energetyki,odnawialnych źródeł energii,7) posiada wiedzę w zakresie przepisów:a) Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne,b) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,c) Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii,d) Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów orazo centralnej ewidencji emisyjności budynków,e) Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,f) Ustawy o samorządzie gminnym,g) Ustawy o pracownikach samorządowych,8) umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych, bardzo dobra znajomośćpakietu Office, obsługa poczty e-mail, czynne prawo jazdy kat.B, gotowość do podnoszeniakwalifikacji (stanowisko wiąże się z koniecznością odbycia obowiązkowych rocznychstudiów podyplomowych).23. Wymagania dodatkowe:1) mile widziane: uprawnienia elektryczne SEP, znajomość zagadnień Smart City,doświadczenie w realizacji projektów unijnych, znajomość języka angielskiego na poziomiekomunikatywnym,2) umiejętności i predyspozycje: posiada umiejętności niezbędne do właściwej realizacjizadań, przygotowania prezentacji, zestawień w formie graficznej, redagowania pism,samodzielność w realizacji działań (umiejętności planowania, zarządzania pracą orazczasem) i odpowiedzialność w podejmowaniu decyzji, umiejętność szybkiego uczenia się,odporność na stres, dyspozycyjność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie,nastawienie na realizację celów, podejmowanie inicjatyw, umiejętność analitycznegomyślenia, sumienność, systematyczność, komunikatywność, łatwość w nawiązywaniukontaktów, swobodne prowadzenie korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkańz przedstawicielami innych urzędów, interesariuszami, itp. wysoka kultura osobista
Miejsce pracy:Mielec
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie brutto:od 4 840 do 7 500 PLN
Opis wynagrodzenia:wynagrodzenie zasadnicze w przedziale 4840-7500 zł brutto zgodne z RozporządzeniemRady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracownikówsamorządowych (t.j.Dz. U. z 2024 r. poz. 1638 ze zm.) oraz Regulaminem wynagradzaniapracowników Urzędu Miejskiego w Mielcu plus dodatek za wieloletnią pracę w zależnościod posiadanego stażu pracy (5%- 20%), dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw.13-stka),nagroda uznaniowa, nagroda jubileuszowa po osiągnięciu wymaganego ogólnego stażupracy (75%-400%), pakiet socjalny, możliwość przystąpienia do Międzyzakładowej KasyZapomogowo-Pożyczkowej, ubezpieczenie grupowe na życie,
Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu