Praca: Główny specjalista


Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 154027

Warunki pracy


  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 
  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.

Zakres zadań

  • sporządza wszelką dokumentację związaną z nawiązaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy w tym w szczególności umowy o pracę, zaświadczenia i świadectwa pracy, dokumenty związane z nabyciem uprawnień pracowniczych lub modyfikacją stosunku pracy, prowadzi akta osobowe pracowników, realizuje obowiązki pracodawcy w zakresie ubezpieczeń społecznych pracowników, ewidencjonuje dane kadrowe w systemie kadrowo-płacowym;
  • prowadzi działania związane z polityką szkoleniową, w szczególności opracowuje roczne plany szkoleń, organizuje i koordynuje szkolenia oraz inne formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników w tym: kieruje pracowników na szkolenia powszechne, specjalistyczne oraz centralne i inne organizowane przez Szefa Służby Cywilnej, a także szkolenia zgodne z wskazaniem w Indywidualnym Programie Rozwoju Zawodowego Pracowników.
  • zarządza budżetem szkoleniowym w tym planuje, analizuje i monitoruje wykorzystanie środków budżetowych w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników;
  • bada potrzeby szkoleniowe, planuje szkolenia, ocenia jakości szkoleń w tym. współpracuje z firmami szkoleniowymi oraz współpracuje z komórką zamówień publicznych w zakresie organizacji szkoleń zewnętrznych, zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych oraz wewnętrznymi regulacjami;
  • prowadzi ewidencję szkoleń i uczestników, monitoruje efekty i jakość szkoleń w tym opracowuje i analizuje wyniki ewaluacji szkoleń oraz działalności szkoleniowej do celów sprawozdawczych w ujęciu osobowym, tematycznym i finansowym;
  • koordynuje staże, praktyki studenckie, praktyki absolwenckie oraz wolontariat w Ministerstwie Przemysłu w tym analizuje i identyfikuje potrzeby w tym zakresie, współpracuje z Powiatowymi Urzędami Pracy przy organizacji staży oraz przygotowuje umowy i porozumienia oraz prowadzi nadzór nad przebiegiem i rozliczeniem okresów staży/praktyk.
  • sporządza zbiorcze raporty, analizy i informacje dotyczące realizowanych zadań z zakresu zadań Wydziału Kadr i Szkoleń, w tym odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wnioski o dostęp do informacji publicznej;
  • opracowuje i modyfikuje rozwiązania z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz monitoruje sposób ich funkcjonowania, w tym uczestniczy w opracowywaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych, wzorów dokumentacji oraz realizacji programu zarządzania zasobami ludzkimi.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku prawo, administracja, rachunkowość lub wykształcenie wyższe oraz studia podyplomowe z zakresu prawa pracy lub zarządzania zasobami ludzkimi
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze prawa pracy i obsługi kadrowej
  • znajomość Kodeksu Pracy oraz ustaw: o służbie cywilnej, o pracownikach urzędów państwowych (oraz przepisów wykonawczych), o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • znajomość zagadnień z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi
  • znajomość zasad nabywania usług dot. szkoleń zewnętrznych,
  • znajomość zasad ewidencji i przechowywania dokumentacji pracowniczej zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (RODO) oraz przepisami archiwalnymi,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • komunikatywność, empatia i zdolność rozwiązywania konfliktów, umiejętność pracy w zespole, umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca,
  • radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych oraz umiejętność pracy pod presją czasu
  • umiejętność formułowania precyzyjnych wypowiedzi pisemnych i wyciągania wniosków
  • umiejętność analizy danych i syntezy informacji
  • umiejętność tworzenia dokumentacji pracowniczej i raportów
  • dobra znajomość pakietu MS Office (Word, Excel),
  • poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli tajne lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • mile widziana znajomość obsługi systemu EZD, znajomość programu Płatnik.
APLIKUJ TERAZ

Młodszy Specjalista ds. Obsługi Referatu Oskarżycieli Publicznych w III Oddziale Terenowym, w Referacie Oskarżycieli Publicznych

Zadania: Realizacja czynności administracyjno-biurowych wspomagających pracę w Referacie Oskarżycieli Publicznych, w tym: prowadzenie rejestru korespondencji sporządzonej przez pracowników Referatu Oskarżycieli Publicznych rejestrowanie spraw o wykroczenia, wprowadzanie i uzupełnianie...

Podinspektor w wydziale kultury i dziedzictwa narodowego

•prowadzenie całokształtu spraw związanych z: udzielaniem dotacji w trybie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie organizacjom pozarządowym działającym w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, w...

Specjalista

Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: 1. Praca w terenie. 2. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. 3. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach. 4. Częste reprezentowanie urzędu na...


Trener Personalny

Rozpocznij trening swojej kariery i dołącz do #TeamWellFitness, który wspiera w budowaniu zdrowych nawyków! Lokalizacja: ​ Well Fitness – Głogów, ul. Piłsudskiego 19, ​ Forma zatrudnienia: umowa zlecenie, Wymagane doświadczenie: wykształcenie kierunkowe lub ukończony kurs...

Instruktor Fitness

Rozpocznij trening swojej kariery i dołącz do TeamWellFitness, który wspiera w budowaniu zdrowych nawyków! Lokalizacja: Gubin, ul. Ułanów Karpackich 3, Forma zatrudnienia: umowa zlecenie, Wymagane doświadczenie: wykształcenie kierunkowe lub ukończony kurs instruktora ćwiczeń siłowych...

Trener Personalny

Rozpocznij trening swojej kariery i dołącz do TeamWellFitness, który wspiera w budowaniu zdrowych nawyków! Lokalizacja: Gubin, ul. Ułanów Karpackich 3, Forma zatrudnienia: umowa zlecenie, Wymagane doświadczenie: wykształcenie kierunkowe lub ukończony kurs instruktora ćwiczeń siłowych...

Fizjoterapeuta / Masażysta

Praca w hotelowym SPA Mile widziane osoby z Ukrainy - wymagana znajomość j. polskiego