Praca: Inspektor wojewódzki


Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 157877

Warunki pracy

Praca w terenie, krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, praca pod presją czasu.


Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej. Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus) lub pojazdem służbowym.


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni. Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.

Zakres zadań

  • Przeprowadza postępowania kontrolne z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej wykonywanych przez jednostki organizacyjne systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej (ośrodki pomocy społecznej, powiatowe centra pomocy rodzinie, placówki wsparcia dziennego, ośrodki adopcyjne i placówki opiekuńczo-wychowawcze). Opracowuje dokumentację pokontrolną oraz przygotowuje projekty wystąpień pokontrolnych. Monitoruje, analizuje i ocenia realizację zaleceń pokontrolnych w ww. jednostkach oraz przygotowuje projekty wystąpień w tym zakresie.
  • Opracowuje, po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, odpowiedzi na skargi, wnioski i interwencje w indywidualnych sprawach z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz odpowiedzi na interpelacje poselskie i senatorskie celem zapewnienia prawidłowej realizacji zadań oraz udzielenia odpowiedzi wnioskodawcy w żądanym zakresie.
  • Przeprowadza postępowania administracyjne w zakresie wydania zezwolenia na prowadzenie placówki opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej lub interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego, w tym przeprowadza oględziny w budynku, w którym działalność ma prowadzić ww. jednostka celem zapewnienia odpowiedniego standardu i jakości usług oraz prawidłowej realizacji zadań.
  • Ocenia, analizuje oraz interpretuje dane zamieszczone w sprawozdaniach, sporządza okresowe analizy i sprawozdania dotyczące realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej w celu uzyskania aktualnych danych dotyczących funkcjonowania na terenie województwa jednostek wspierania rodziny systemu pieczy zastępczej.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą (zgodnie z art. 197b ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej) - potwierdzone kopiami dyplomów, świadectw lub innych dokumentów
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub co najmniej trzyletni staż pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub innych instytucjach zajmujących się problematyką dziecka i rodziny(zgodnie z art. 197b ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej) - potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych wymaganych dokumentów
  • bardzo dobra znajomość przepisów ustaw: o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „za życiem”, o pomocy społecznej, o finansach publicznych, o służbie cywilnej, Kodeksu postępowania administracyjnego oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
  • myślenie analityczne
  • umiejętność argumentowania
  • asertywność
  • skuteczna komunikacja
  • odporność na stres
  • umiejętność organizacji pracy
  • umiejętność pracy w zespole
  • obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
  • kultura osobista
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • prawo jazdy kategorii B i gotowość do prowadzenia samochodu służbowego
  • Umiejętność rozwiązywania problemów
APLIKUJ TERAZ

Pracownik socjalny

Świadczenie pracy socjalnej na rzecz mieszkańców DPS w Kobylej Górze Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat) Wymagania inne: Dyplom pracownika socjalnego

Pracownik socjalny

Określa art. 119 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat) Wymagania inne: [Inne] : Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia wymagania określone w art. 116 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.

Pracownik socjalny

Wsparcie mieszkańców w rozwiązywaniu problemów życiowych, pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, współpraca z rodziną i instytucjami oraz dbałość o integrację społeczną i dobrostan psychiczny. Wymagania konieczne: Wykształcenie: pomaturalne/policealne Uprawnienia: Prawo jazdy kat. B...


Stażysta / Stażystka w Dziale Inżynieringu

Twój zakres obowiązków: Opracowywanie dokumentacji technicznej Weryfikacja i uzupełnianie danych Kompletowanie dokumentów Archiwizacja danych i dokumentów Kompletowanie danych potrzebnych do przeprowadzenia analiz przyczyn źródłowych Współudział wprowadzeniu projektów technicznych...

Monter Rusztowań / Pomocnik Montera Rusztowań

Montaż i demontaż rusztowań na obiektach przemysłowych (Niemcy) współpraca z Kierownikiem budowy oraz brygadzistą w zakresie realizacji projektu budowlanego Bardzo dobra kondycja fizyczna Chęć do pracy i zaangażowanie Doświadczenie w pracy na budowie Znajomość zasad użytkowania...

Technik farmaceutyczny

Obsługa pacjentów zgodnie ze standardami, Realizacja i kontrola recept, Przygotowywanie leków recepturowych, Monitorowanie dostępności i terminów ważności preparatów. Wykształcenie farmaceutyczne (mile widziane również osoby w trakcie stażu), Empatia i chęć niesienia pomocy...

Regionalny Kierownik ds. Sprzedaży Prefabrykatów

Twoje zadania: budowanie i utrzymywanie relacji z klientami z sektora budowlanego, sprzedaż prefabrykatów żelbetowych oraz rozwój sieci odbiorców, prowadzenie negocjacji i przygotowywanie ofert, doradztwo techniczne i dobór rozwiązań do potrzeb klienta, analiza rynku i aktywne poszukiwanie...