Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 144259
Warunki pracy
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Przygotowuje projekt planu finansowego oraz planu finansowego wydatków Urzędu, sporządza decyzje Dyrektora Generalnego Urzędu w sprawie zmian w planie finansowym Urzędu i informuje o nich Wydział Finansów i Budżetu oraz wydziały merytoryczne, wprowadza dane dotyczące zmian w planie finansowym Urzędu w układzie tradycyjnym i zadaniowym do systemu finansowo-księgowego
- Prowadzi bieżącą weryfikację wydatków budżetowych, weryfikuje dokumenty i zawierane umowy pod względem zgodności wydatków z planem finansowym
- Realizuje prace związane z opracowywaniem planów rzeczowych zadań, projektu ustawy budżetowej, w tym budżetu zadaniowego i budżetu środków europejskich, w części dotyczącej budżetu Urzędu, a w szczególności z zakresu projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz w zakresie zadań i zakupów inwestycyjnych realizowanych przez dysponenta III stopnia
- Nadzoruje wykonanie wydatków, a w szczególności poprzez sporządzanie analiz przebiegu wykonania planu wydatków w ujęciu finansowym i zadaniowym, w tym opracowuje wnioski o blokadę niewykorzystanych wydatków, prowadzi zbiorcze ewidencje zmian w planie wydatków w układzie tradycyjnym
- Opracowuje projekty wystąpień w sprawie dofinansowania wydatków z rezerw celowych, rezerwy wojewody i rezerwy ogólnej budżetu państwa oraz wnioski do dysponenta głównego w sprawie dokonania zmian w budżecie Urzędu wykraczających poza upoważnienie dla Dyrektora Generalnego
- Obsługuje informatyczny system obsługi budżetu państwa – TREZOR –wprowadza i weryfikuje dane w zakresie planu finansowego, wprowadza wnioski o wydanie decyzji budżetowych oraz decyzje budżetowe dysponenta III stopnia. Na bieżąco modyfikuje harmonogram wydatków, wprowadza miesięczne zapotrzebowania na środki finansowe, dokonuje ich aktualizacji w okresie dekadowym oraz składa dodatkowe zapotrzebowania na środki finansowe
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w służbach finansowo-księgowych- potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- znajomość ustawy o finansach publicznych i przepisach wykonawczych
- znajomość przepisów z zakresu gospodarki finansowej państwowych jednostek budżetowych
- znajomość przepisów o służbie cywilnej, oraz wiedza z zakresu administracji publicznej i podstawowa znajomość przepisów KPA
- umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce
- umiejętność pracy na komputerze (pakiet MS Office)
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność pracy w zespole
- komunikatywność
- odpowiedzialność, rzetelność
- umiejętność pracy pod presją czasu
- umiejętność redagowania pism
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność definiowania i rozwiązywania problemów