Praca: F&A Consultant (E2E Process Expert)


We are the METRO Global Solution Center! Our motto, "We make it count," reflects our belief that accounting is more than just numbers - its about creating impactful solutions, driving meaningful change, and always counting for more. As a proud member of the METRO/MAKRO family, a leading international wholesaler with over 93,000 employees across 30+ countries, we are committed to excellence and innovation. Our inclusive and diverse community promotes collaboration, personal development, and dedication to achieving our goals together.

Join our team and experience the spirit of "We make it count."
F&A Consultant (E2E Process Expert)
Workplace: Szczecin, Plac Brama Portowa 1

Job Description:

  • Supporting the Metro GSC Operational teams in new scope acquisition & process transformation.
  • Following process standards defined by Process Owners Organization and close cooperation with Transition Project Leader in the transition project execution.
  • Using the operational knowledge in assessment of scope, contributing to preparation of transition projects by analyzing ‘as is’ processes, defining gaps.
  • Supporting workshadowers and operational team in acquiring new responsibilities to Metro GSC and their integration into daily operations.
  • Proposing transformation steps to achieve the standard process (defined by Process Owners Organization).
  • Cooperation with PMO (Transition/Standardization) to capture the process, align on changes and coordinate with operational team the process transformation.
  • Identifying potential areas for improvement in processes for migration and transform process post migration.
  • Identifying potential risks and control areas in processes planned to be migrated.
  • Cooperating with various departments (Transition/Standardization/Operations/Customers) to ensure alignment and support for project goal.
Qualifications:
  • Solid accounting background/expertise, very good knowledge of accounting processes.
  • Strong analytical and problem-solving skills, initiative-taking attitude in complex issues resolution, understanding of the interdependencies in the processes.
  • Excellent & effective communication skills.
  • Ability to build relationships between different stakeholders, to cooperate with internal and external partners from different countries and cultures.
  • Good knowledge of SAP, fluency in Excel.
  • Experience either in project management or alternatively proven background in project work (transition and/or improvement projects) is a strong asset.
  • Fluent English, spoken and written.
  • Good organization skills to ensure quality and timely delivery of the tasks.
  • Availability and openness for business travels.
We provide:
  • Stable employment in an international corporation, which is constantly growing.
  • Chance to expand knowledge and experience in various areas.
  • Private medical care and group insurance, also for family members. 
  • Cash benefits as part of the Social Benefits Fund, i.e., Christmas allowance.
  • Co-financed sports card.
  • Team and company integrations after hours.
  • Hybrid work.
APLIKUJ TERAZ

Treasury & Payments Consultant

Your main area of responsibility in this position will include: Provide expert advice and support to the treasury and payments operational team, fostering their development and enhancing their skill sets. Conduct training sessions on cash management practices, financial instruments, and compliance...

Doradca finansowy

praca ( hybrydowa możliwa)MOGĄ BYĆ STUDENCI ZAOCZNIhttps://phinance.elevato.net/pl/doradca-finansowy-phinance-krakow-radwanskiego,ja,131?source=8Kompleksowa obsługa Klientów w zakresie optymalizacji umów finansowych oraz planowania finansowego 2. Skuteczne rozpoznawanie potrzeb Klienta oraz...

Doradca finansowy

praca ( hybrydowa możliwa)MOGĄ BYĆ STUDENCI ZAOCZNIhttps://phinance.elevato.net/pl/doradca-finansowy-phinance-krakow-radwanskiego,ja,131?source=8Kompleksowa obsługa Klientów w zakresie optymalizacji umów finansowych oraz planowania finansowego 2. Skuteczne rozpoznawanie potrzeb Klienta oraz...


Zastępca Kierownika Działu Logistyki ds. HoReCa

Do Twoich zadań będą należeć m.in.: wspieranie i zastępowanie kierownika działu, zarządzanie transportem, realizacja planu dostaw, współpraca z działami sprzedażowymi, efektywne zarządzanie magazynem HoReCa, sporządzanie analiz dotyczących pracy działu. Poszukujemy Osób:...

Pracownik Hali

Do Twoich zadań będą należeć m.in.: rejestrowanie towaru w systemie gospodarki towarowej, transport i wykładanie towaru oraz dbanie o jego właściwą ekspozycję, profesjonalna obsługa klienta, udział w cyklicznych inwentaryzacjach. Poszukujemy Osób: komunikatywnych i potrafiących...

Pracownik Kompletacji Zamówień

Do Twoich zadań będą należeć m.in.: kompletacja towaru zgodnego z zamówieniem, rejestrowanie pobranego towaru, właściwe zabezpieczanie towaru i przygotowanie go do załadunku, udział w cyklicznych inwentaryzacjach. Poszukujemy Osób: gotowych do podjęcia pracy w godzinach nocnych ,...

Kierownik Działu Spożywczego

Do Twoich zadań będą należeć m.in.: nadzór nad pracą działu, prowadzenie kontroli i analizy osiąganych wyników, stała kontrola stanów magazynowych, zapewnienie właściwej organizacji pracy w tym planowanie harmonogramów. Poszukujemy Osób: posiadających doświadczenie w handlu lub/i...