Praca: Kierownik oddziału


Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Kierownik oddziału
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 148445

Warunki pracy

Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, praca w terenie,  permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)  lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.

Zakres zadań

  • Kieruje pracą Oddziału Rolnictwa oraz dokonuje weryfikacji i akceptacji pism, postanowień, rozporządzeń, zarządzeń, porozumień, umów, rozliczeń, faktur, dyspozycji przelewu środków, wniosków o zapewnienie wyprzedzającego finansowania i uruchomienie środków finansowych, w celu realizacji zadań dotyczących: melioracji wodnych szczegółowych, zalesiania gruntów rolnych, zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, przekazywania dotacji na realizację pomocy technicznej w ramach PROW, rozporządzeń dotyczących zwalczania chorób zakaźnych
  • Koordynuje realizację zadań wynikających z pomocy Państwa dla producentów rolnych poszkodowanych w wyniku wystąpienia niekorzystnych zjawisk atmosferycznych (n. z. a.) : współdziała w kierowaniu pracami Komisji (ok. 360 osób), powołanej przez Wojewodę spośród pracowników Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, Małopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Karniowicach, Małopolskiej Izby Rolniczej i urzędów gmin), w celu szacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, znajdujących się na obszarach gdzie wystąpiły n. z. a.; opracowuje procedury dotyczące trybu i zasad pracy komisji oraz wzory niezbędnej dokumentacji; weryfikuje i potwierdza z upoważnienia Wojewody protokoły szkód sporządzone przez powiatowe zespoły Komisji oraz zatwierdza zestawienia zbiorcze sporządzane w układzie poszczególnych gmin dla województwa małopolskiego; koordynuje procesem potwierdzania z upoważnienia Wojewody protokołów komisji dotyczących wysokości i zakresu szkód oraz obniżenia przychodu, uprawniających do uzyskania kredytu z dopłatą do oprocentowania Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i udzielenia pomocy socjalnej rodzinom rolniczym, w przypadku uruchomienia specjalnego programu rządowego, w celu udzielenia pomocy poszkodowanym producentom
  • Koordynuje i nadzoruje realizację przez pracowników Oddziału Rolnictwa kontroli jednostek samorządu terytorialnego (gminy, samorząd województwa, dotyczących realizacji zadań wynikających z ustaw: o lasach, o zwrocie producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, oraz kontroli z zakresu melioracji wodnych szczegółowych (spółki wodne)

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o profilu rolniczym
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej (praca wyłącznie w urzędach lub jednostkach obsługujących organy administracji rządowej lub samorządowej, realizujących zadania tych organów) - potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
  • znajomość przepisów wynikających z ustaw: Prawo ochrony środowiska, Prawo wodne, o lasach, o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, o nasiennictwie, o ochronie przyrody, o finansach publicznych, o uruchamianiu środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej przeznaczonych na finansowanie wspólnej polityki rolnej, o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz z zakresu finansów publicznych związaną z udzielaniem, rozliczaniem dotacji oraz nadzorem i kontrolą nad wykorzystaniem środków finansowych
  • znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • znajomość zadań realizowanych przez Wojewódzki Inspektorat Weterynarii, Wojewódzką Inspekcję Ochrony Środowiska, Wojewódzką Inspekcję Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz Wojewódzką Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno – Spożywczych
  • poświadczenie bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” albo zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
  • umiejętność zarządzania ludźmi, w szczególności w kontekście współpracy, delegowania zadań oraz rozwiązywania problemów i konfliktów
  • umiejętność kierowania zespołem, działania w sytuacjach mało-przewidywalnych i stresowych, rozwiązywania problemów
  • orientacja na osiąganie celów
  • gotowość na zmianę i zarządzanie nią
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
  • myślenie analityczne
  • umiejętność argumentowania
  • asertywność
  • skuteczna komunikacja
  • umiejętność organizacji pracy
  • odporność na stres
  • obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
  • kultura osobista
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość wspólnej polityki rolnej UE
  • umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji
  • kreatywność
  • komunikatywność
  • umiejętność pracy pod presją czasu
  • prawo jazdy kat. B
APLIKUJ TERAZ

Kierownik Oddziału

Zakres obowiązków: Kierowanie działalnością operacyjną Oddziału Radomsko oraz nadzór nad podległymi pracownikami ok. 25 osób, Uzyskiwanie najlepszych wyników organizacyjnych, ekonomicznych oraz zapewnienie płynności organizacyjnej, Uczestniczenie w przetargach, Analizowanie i kontrola...

Kierownik Działu Infrastruktury

zarządzanie pracą oddziału kontrola prawidłowego wykonania umów nadzór nad wykonywaniem przebudów przewodów wodociągowych przygotowywanie planów zakupów udział w spotkaniach dotyczących projektowanej sieci wodociągowej przygotowywanie planów rocznych, uchwał oraz zarządzeń...

Kierownik oddziału

Warunki pracy praca biurowa, praca w siedzibie urzędu, praca na I piętrze, praca związana z obsługą klienta, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, praca w terenie, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, zagrożenie korupcją, pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane...


Account Manager – Instytucje Publiczne

zostań doradcą i sprzedawcą kompleksowych rozwiązań cyfrowych (telekomunikacyjnych, ICT, IoT, cybersecurity) dla instytucji publicznych pracuj na własnym portfelu klientów, dbaj o ich rozwój i odpowiadaj na ich dynamicznie zmieniające się potrzeby w zakresie cyfrowej transformacji...

Account Manager – Instytucje Publiczne

zostań doradcą i sprzedawcą kompleksowych rozwiązań cyfrowych (telekomunikacyjnych, ICT, IoT, cybersecurity) dla instytucji publicznych pracuj na własnym portfelu klientów, dbaj o ich rozwój i odpowiadaj na ich dynamicznie zmieniające się potrzeby w zakresie cyfrowej transformacji...

Account Manager – Instytucje Publiczne

zostań doradcą i sprzedawcą kompleksowych rozwiązań cyfrowych (telekomunikacyjnych, ICT, IoT, cybersecurity) dla instytucji publicznych pracuj na własnym portfelu klientów, dbaj o ich rozwój i odpowiadaj na ich dynamicznie zmieniające się potrzeby w zakresie cyfrowej transformacji...

Account Manager – Instytucje Publiczne

zostań doradcą i sprzedawcą kompleksowych rozwiązań cyfrowych (telekomunikacyjnych, ICT, IoT, cybersecurity) dla instytucji publicznych pracuj na własnym portfelu klientów, dbaj o ich rozwój i odpowiadaj na ich dynamicznie zmieniające się potrzeby w zakresie cyfrowej transformacji...