Praca: Specjalista


Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 148699

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Zagrożenie korupcją.
  • Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).

 

Zakres zadań

  • Bierze udział w procesie legislacyjnym z zakresu pomocy społecznej w tym opiniuje projekty zewnętrznych aktów prawnych pod kątem wpływu na pomoc społeczną, opracowuje oraz prezentuje opinie dot. procedowanych aktów prawnych.
  • Prowadzi postępowania administracyjne, w tym przygotowuje projekty: decyzji administracyjnych, postanowień, innych rozstrzygnięć w postępowaniach tzw. wpadkowych, odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawach należących do zakresu działania Wydziału.
  • Przygotowuje interpretacje przepisów prawnych, a także odpowiedzi i wyjaśnienia z zakresu pomocy społecznej urzędom administracji rządowej i samorządowej, jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, osobom prawnym i fizycznym, a także pracownikom innych komórek organizacyjnych Ministerstwa.
  • Monitoruje, dokonuje analizy prawnej i opracowuje propozycje kierunków działań w obszarze działalności placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub w podeszłym wieku prowadzonych w ramach działalności gospodarczej oraz działalności statutowej, a także weryfikuje dane z rejestru kar pieniężnych nakładanych za prowadzenie bez zezwolenia ww. placówek.
  • Analizuje orzecznictwo sądów administracyjnych w zakresie pomocy społecznej.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w prowadzeniu obsługi prawnej
  • znajomość przepisów z zakresu pomocy społecznej, dotyczących przyznawania świadczeń oraz prowadzenia działalności polegającej na prowadzeniu placówki zapewniającej całodobową opiekę
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi w zakresie konstrukcji i warunków formalnych odpowiedzi na skargę
  • ­umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • ­umiejętność współpracy
  • ­komunikatywność
  • ­umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

APLIKUJ TERAZ

Prawnik / specjalista ds. prawnych

obsługa bieżąca przypisanej grupy klientów (telefoniczna, emailowa); obsługa bezpośrednia klientów; kontakt z urzędami w sprawach klientów; sporządzanie pism w sprawach; obsługa dokumentacji (sporządzanie umów, wypełnianie dokumentów urzędowych, archiwizowanie itp.). wykształcenie...

Referent prawno-administracyjny

Warunki pracy -praca administracyjno-biurowa, -obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie, praca na III piętrze -budynek posiada windę -praca związana z bezpośrednia obsługa klienta -z wystapieniami publicznymi -praca wymagająca wysiloku fizycznego lub innych obciążeń dla organizmu...

Główny specjalista

Warunki pracy Praca biurowa w siedzibie urzędu. Praca jednozmianowa, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu, z wykorzystaniem komputera i typowych urządzeń biurowych. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę. Stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do...


Lekarz Stomatolog Ortodonta

Praca w Centrum Stomatologicznym LUX MED ​ My zadbamy o: konkurencyjne wynagrodzenie i wypełniony grafik, stałe wsparcie asysty stomatologicznej, komfortowe wprowadzenie, zapoznanie ze standardami i procedurami, przyjemność pracy w nowoczesnym gabinecie wyposażonym w najwyższej jakości...

Samodzielna księgowa / Samodzielny księgowy

Zakres obowiązków: Dbanie o prawidłowy obieg dokumentów księgowych, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów księgowych. Weryfikacja formalna, merytoryczna i rachunkowa dokumentów źródłowych stanowiących podstawę księgowania wszelkich zdarzeń gospodarczych. Bieżące księgowanie...

Pracownik Działu Mięso (rozbieracz / wykrawacz)

Twój zakres obowiązków rozbiór i trybowanie mięsa, przygotowanie wyrobów mięsnych do wędzenia, transport i wykładanie towaru oraz dbanie o jego właściwą ekspozycję, profesjonalna obsługa klienta, udział w cyklicznych inwentaryzacjach. Nasze wymagania komunikatywność i...

Pracownik Hali - Kasjer

Do Twoich zadań będą należeć m.in.: rejestrowanie towaru w systemie gospodarki towarowej, transport i wykładanie towaru oraz dbanie o jego właściwą ekspozycję, profesjonalna obsługa klienta, udział w cyklicznych inwentaryzacjach, weryfikacja towaru w punkcie kasowym, weryfikacja...