Praca: Technical Support Engineer


Join our team at Foundever!
 
We are seeking a Customer Service Professional who is passionate about fashion, quality-focused, and experienced in using customer service platforms such as Salesforce and Microsoft Office. This role is essential for delivering an exceptional customer experience across all interactions, managing a variety of communication channels (phone, email, chat, and WhatsApp) with agility and efficiency.
Technical Support Engineer
 

Location: Warsaw

 

About the role:

 

We’re looking for an API Solutions Expert to work closely with enterprise customers and engineers to resolve complex issues and scale systems. You’ll manage tasks from report to completion, collaborating with technical teams to optimize API performance. If you’re passionate about problem-solving and building scalable solutions, we’d love to hear from you!

 

Your daily tasks:  

  • Troubleshooting and handling complex client inquiries via via the main support channels ;
  • Managing assigned cases and providing the best possible solutions to meet client needs;
  • Investigating root causes of issues using tools like Chrome Dev Tools, application logs, and monitoring systems;
  • Reference technical documentation and aid in building technical internal knowledge base content where gaps may be present;
  • Developing regular reports to track platform health and quality;
  • Contributing to the creation of technical documentation and internal knowledge base.

What do we expect from you?  

  • Language: Proficiency in English (C1);
  • 2+ years in technical support or a similar technical role; experience with B2B and SaaS products is a plus;
  • Skills:
    • Strong understanding of REST APIs and/or GraphQL APIs;
    • Experience diagnosing and troubleshooting web and mobile applications;
    • Knowledge of Single Sign-On (OAuth, SAML, SCIM)
  • Personality: Motivated, energetic, with strong problem-solving and multitasking skills.

Advantages will be:  

  • Ability to prioritize and plan effectively;
  • Independence and the ability to work with minimal supervision;
  • Attention to detail; 
  • Experience in B2B customer interactions;
  • Excellent communication and soft skills.
Working conditions:  
  • Type of contract you choose yourself (freelance contract for students or employment contract);  
  • Basic salary + bonuses;  
  • Work from our modern office in Warsaw.
What else should you know?
  • Co-financing for glasses and holidays, employee referral program, vouchers for various occasions (Christmas, Childrens Day, etc.);  
  • We offer private Medicover insurance;  
  • Multisport card available, as well as an internal Everbetter program to promote a healthy lifestyle; 
  • Professional development through training and cross-location cooperation at the international level.
When applying please enclose the below statement: "Hereby I voluntarily agree to the processing of personal data contained in my CV by Foundever for the purpose of the recruitment process in accordance with the Act of August 29, 1997 on the Protection of Personal Data (Journal of Laws of 2002 No. 101 , pos. 926 as amended).”
Application submission signifies the applicants agreement to process the personal data contained in the application for the purposes necessary for the recruitment process in accordance with Foundever privacy policy.
APLIKUJ TERAZ

Inżynier ds. systemów automatyki

Opis stanowiska Analiza i interpretacja schematów elektrycznych. Kontrola podłączeń oraz konfiguracja sterowników (np. Siemens) i falowników (np. Danfoss). Programowanie z wykorzystaniem oprogramowania typu Siemens Step 7, TIA Portal, Simotion, Kuka Multiprog. Wymagania Doświadczenie w pracy...

Inżynier ds. elektroniki i automatyki

Warunki zatrudnienia: Rodzaj umowy: Umowa zlecenie. Rodzaj zatrudnienia: Pełny etat. Wynagrodzenie: Od 13000 zł brutto miesięcznie. Miejsce pracy: Praca poza granicami Polski, z pełnym pokryciem kosztów delegacji (zakwaterowanie, wyżywienie itp.). Delegacje: Od 2 do 3 miesięcy. Główne...

Inżynier Wsparcia Technicznego HVAC

Twoje zadania: Pomoc techniczna dla klientów (instalacja, obsługa pomp ciepła, rekuperacji, klimakonwektorów, automatyki) Tworzenie i rozwój sieci serwisantów w Polsce Weryfikacja i opracowywanie dokumentacji technicznej Wsparcie dla działu sprzedaży Prowadzenie szkoleń i webinarów dla...


Inspektor / Inspektorka ds. technicznych

Jakie zadania na Ciebie czekają? Utrzymanie stanu technicznego budynku i otoczenia zgodnie z przepisami prawa oraz standardami bezpieczeństwa firmy; Kontrolowanie stanu technicznego obiektu i wszystkich instalacji; Reagowanie na bieżąco na zaistniałe usterki i nieprawidłowości; Sprawność...

Księgowy / księgowa docelowo główny księgowy / główna księgowa

Główne zadania: - prowadzenie rachunkowości jednostki, - wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,- dokonywanie wstępnej kontroli,- prowadzenie zgodności operacji gospodarczych i finansowych zgodnie z planem finansowym,- koordynacja kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących...

Koordynator indywidualnych planów usług społecznych

1. Przeprowadzanie rozpoznania indywidualnych potrzeb osoby zainteresowanej skorzystaniem z usług społecznych określonych w programie usług społecznych, zwanego dalej "rozpoznaniem indywidualnych potrzeb".2. Opracowywanie indywidualnych planów usług społecznych i ich aktualizacji.3....

Organizator usług społecznych

Realizacja zadań organizatora usług społecznych, określonych w art. 27 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych (t.j. Dz. U. z 2019 r, poz. 1818):1. Organizowanie usług społecznych realizowanych przez centrum.2. Prowadzenie na bieżąco...