prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Budżetu zgodnie z zakładowym planem kont w systemie komputerowym obowiązującym w Urzędzie; kontrola formalno-rachunkowa dokumentów księgowych; prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów, wydatków i kosztów wg aktualnej klasyfikacji budżetowej, uzgadnianie sald kont rozrachunkowych, weryfikacja kont; dokonywanie bieżących analiz przebiegu wykonania i płynności finansowej budżetu Powiatowego Urzędu Pracy na poszczególnych paragrafach budżetowych, zadaniach; weryfikacja naliczonych wynagrodzeń, świadczeń z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, podatku dochodowego od osób fizycznych; weryfikacja wytworzonych przez komórki organizacyjne Powiatowego Urzędu Pracy dekretów księgowych, sprawdzanie kompletności i poprawności przesłanych danych; przyjmowanie z komórek merytorycznych faktur i dokumentów dotyczących zobowiązań i należności; obsługa systemu informatycznego eCorponet w zakresie sporządzania i przesyłana przelewów elektronicznych; współpraca z bankiem; przesyłanie do systemu Syriusz wyciągów bankowych dotyczących wpłat za oświadczenia lub zezwolenia oraz weryfikacja poprawności wczytanych wyciągów; weryfikacja i przekazywanie wpłat dotyczących rejestracji oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi, wniosków o wydanie zezwolenia na pracę oraz przedłużenia zezwolenia; bieżąca analiza centralnych przesyłów informatycznych w zakresie wprowadzanych zmian do systemu informatycznego; terminowe sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych i finansowych budżetu jednostki samorządu terytorialnego; ewidencja w księgach rachunkowych dowodów dotyczących środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, pozostałych środków trwałych objętych ewidencją ilościowo-wartościową; wprowadzanie amortyzacji do systemu informatycznego ewidencji składników majątku; sprawdzanie poprawności naliczonych umorzeń i stawek amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych na koniec każdego roku obrotowego; współdziałanie przy rozliczaniu inwentaryzacji; windykacja nienależnie pobranych świadczeń poprzez sporządzanie i wysyłanie upomnień oraz tytułów wykonawczych dotyczących należności Urzędu oraz bieżąca ich analiza; rozliczanie delegacji służbowych; przygotowywanie korespondencji umożliwiającej realizację zadań; współpraca z pracownikami PUP w szczególności w zakresie poniesionych wydatków wynikających z ewidencji księgowej, przekazywanych dochodów powiatu i dochodów budżetu państwa, pozyskiwania dodatkowych środków finansowych na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy; przygotowanie zestawień do budżetu w zakresie wydatków; ochrona danych osobowych pracowników, bezrobotnych oraz pracodawców; przygotowanie i przekazywanie dokumentów do składnicy akt
Wymagania konieczne:Wykształcenie: średnie zawodowe
Wymagania dodatkowe:Uprawnienia: Obsługa komputera (znajomość programu MS-Office)
Wymagania inne:1.1. obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem ust. 2,1.2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,1.3. wykształcenie minimum średnie lub średnie branżowe o profilu: finanse, rachunkowość, ekonomia, ekonomika,1.4. co najmniej dwuletni staż pracy w księgowości,1.5. niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,1.6. nieposzlakowana opinia,1.7. znajomość:1.7.1. ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wraz z przepisami wykonawczymi,1.7.2. ustawy o rachunkowości,1.7.3. ustawy o finansach publicznych,1.7.4. ustawy o pracownikach samorządowych,1.7.5. ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,1.7.6. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,1.7.7. ustawy o postepowaniu egzekucyjnym w administracji,1.7.8. ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,1.7.9. ustawy o ochronie danych osobowych,1.7.10. aktów wykonawczych do ww. przepisów,1.8. ogólna wiedza o sytuacji na lokalnym rynku pracy oraz zadaniach realizowanych przez PUP,1.9. znajomość obsługi komputera.2. Zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135 ):2.1. na w/w stanowisko, poza obywatelami polskimi mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;2.2. osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.3. Wymagania dodatkowe (pożądane):3.1. doświadczenie zawodowe w administracji publicznej,3.2. znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej,3.3. umiejętność pracy na oprogramowaniu biurowym Microsoft Office,3.4. odpowiedzialność,3.5. rzetelność,3.6. skrupulatność,3.7. sumienność,3.8. systematyczność,3.9. umiejętność analitycznego myślenia,3.10. umiejętność pracy w zespole,3.11. umiejętność organizacji pracy własnej,3.12. odporność na stres.
Miejsce pracy:Wyszków
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie brutto:od 4 666 PLN