Praca: Inspektor (do spraw rachunkowości)


Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu
Inspektor (do spraw rachunkowości)
Miejsce pracy: Brzeszcze
Numer: StPr/jokr/25/0252
OBOWIĄZKI:
1. Prowadzenie rachunkowości OPS, zgodnie z określonymi ustawą zasadami rachunkowości polegająca na:- prowadzeniu księgi rachunkowej w księgowym programie komputerowym w zakresie dotyczącym dłużników alimentacyjnych, obsługi kasowej w banku, rachunków dotyczących projektów i programów, - przyjmowaniu kompletów dokumentów podlegających ewidencji księgowej, tj. sprawdzanie, czy dokument spełnia wymagania określone w art. 21 ustawy o rachunkowości,- dekretacji dokumentów i przedkładania do sprawdzenia głównemu księgowemu,- księgowaniu dokumentów na kontach syntetycznych i analitycznych zgodnie z zakładowym planem kont, comiesięcznym sporządzaniu zestawień obrotów i sald,- prawidłowym i terminowym dokonywaniu rozliczeń finansowych,- sporządzaniu przelewów wynikających z funkcjonowania OPS, - prowadzeniu czynności związanych z obsługą kasową w banku,- prowadzeniu ewidencji księgowej dotyczącej zaangażowania wydatków OPS.2. Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowo-księgowych, statystycznych w zakresie stanowiska.3. Rejestrowanie dokumentów, z których wynikają płatności w rejestrach księgowości.4. Sprawdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno - rachunkowym.5. Ewidencja środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych.6. Przygotowanie dokumentów do archiwum w zakresie zajmowanego stanowiska.7. Dbałość o mienie OPS.8. Pełnienie zastępstwa podczas nieobecności współpracownika działu zgodne z podpisanym zastępstwem.9. Zachowanie drogi służbowej przy wykonywaniu powierzonych zadań.10. Wykonanie innych poleceń przełożonego, dotyczących pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy.
WARUNKI PRACY:
Wymagania konieczne:

Wykształcenie: średnie ogólnokształcące


Wymagania inne:

Wymagania związane ze stanowiskiem:Niezbędne (formalne):1. Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego państwa, pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.3. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.4. Nieposzlakowana opinia.5. Kwalifikacje zawodowe, wymagane do wykonywania pracy na stanowisku inspektora, tj.:- wykształcenie wyższe oraz co najmniej 3 lata stażu pracy lub wykształcenie średnie oraz co najmniej 5 lat stażu pracy.Wymagania dodatkowe, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań: 1. Preferowane wykształcenie wyższe ekonomiczne, Zarządzenie finansami lub pokrewne związane z zakresem czynności na danym stanowisku.2. Preferowane doświadczenie zawodowe w księgowości budżetowej.3. Znajomość zasad rachunkowości budżetowej oraz aktów prawnych, m.in.:- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, - ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, - ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,- ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,- ustawy z dnia 13 marca 2004 r. o pomocy społecznej,- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,- ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 października 2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT),- rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,- rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2022 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej,- rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planu kont dla budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,- rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 grudnia 2020 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych.4. Ogólna znajomość zasad finasowania zadań realizowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzeszczach (zwany w dalszej części naboru jako OPS).5. Biegła znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office.6. Umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym programów księgowych i bankowych, zwłaszcza księgowym programie komputerowym firmy Rekord SI Bielsko-Biała w zakresie dotyczącym finansów i księgowości, I-Bank.7. Umiejętność planowania, sprawna organizacji pracy, samodzielność, umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres, komunikatywność, odpowiedzialność i sumienność w realizacji powierzonych zadań, wysoka kultura osobista.Miejsce świadczenia pracy: siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach, ul. Mickiewicza 6. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, w systemie równoważnym. Planowany termin podpisania pierwszej umowy kwiecień 2025 r., na czas określony trwający 6 miesięcy z możliwością jej przedłużenia. Zgodnie z art. 16 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy. Przez osobę podejmującą po raz pierwszy pracę, rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, na czas nieokreślony albo na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, i nie odbyła służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym. W przypadku poświadczenia przez kandydata odbytej służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym, podpisanie pierwszej umowy na czas określony na okres wg uzgodnień między stronami.Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie. W środowisku pracy mogą wystąpić: obciążenie psychiczne (emocjonalne, przeciążenie percepcyjne, stres); uciążliwości związane z obsługą monitora ekranowego na stanowisku pracy powyżej 4 godzin na dobę pracowniczą. W budynku Ośrodka nie występują bariery architektoniczne w dostępności do pomieszczeń. W Ośrodku stosuje się monitoring wizyjny, sieci komputerowej i rozmów telefonicznych.

Miejsce pracy:

Brzeszcze


Rodzaj umowy:

Umowa o pracę na czas określony


Wynagrodzenie brutto:

od 5 300 PLN

KONTAKT:

Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu

APLIKUJ TERAZ

Specjalista do spraw rachunkowości

Organizacja systemu rachunkowości i ksiegowosci w organizacji Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat) Wymagania inne:

Specjalista ds. Rachunkowości

Będziesz odpowiedzialna/y za: Wprowadzanie i księgowanie faktur; Rozliczanie oraz uzgadnianie sald księgowych; Analizę rozrachunków; Księgowanie wyciągów bankowych. Nasze oczekiwania: Wykształcenie wyższe w dziedzinie rachunkowości, finansów lub ekonomii; Doświadczenie w pełnej...

Specjalista / Specjalistka w zespole ds. rachunku kosztów w Biurze Kontrolingu

Umowa na czas zastępstwa Wyzwania, jakie na Ciebie czekają: Kalkulacje kosztów dla usług świadczonych przez Spółkę Rachunek kosztów, w tym rozliczanie kosztów pośrednich Okresowe analizy kosztów w różnych przekrojach (układ rodzajowy, koszty stałe i zmienne, koszty bezpośrednie i...


Kucharz/ka

wg zawodu Wymagania inne: Wymagania; doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku, motywacja do pracy, sumienność, odpowiedzialność.

Psycholog

wg zawodu Wymagania inne: Opis stanowiska pracy;Dyrektor Domu Pomocy Społecznej Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach zatrudni osobę na umowę o pracę, na cząstkę etatu (w zależności od możliwości kandydata) na stanowisko: Psycholog.Wymagania: Wykształcenie wyższe na kierunku...

Kucharz

wg stanowiska Wymagania inne: Wymagania; doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku, motywacja do pracy, sumienność.

Kierowca autobusów

Kierowanie autobusami - przewóz osób Wymagania konieczne: Wykształcenie: zasadnicze zawodowe Uprawnienia: Prawo jazdy kat. D Uprawnienia: roczne doświadczenie zawodowe (wymagany staż - lata: 1) Wymagania dodatkowe: Wykształcenie: średnie zawodowe Uprawnienia: Umiejętność pracy z ludźmi...