Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 149417
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
• krajowe lub zagraniczne delegacje służbowe
• stanowisko pracy zlokalizowane w pokojach biurowych,
• podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem,
• większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej,
• praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie,
• wyjazdy służbowe poza miejsce pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
• praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
• praca w pokoju wieloosobowym,
• stanowiska pracy zaopatrzone w sprzęt komputerowy,
• brak ogólnodostępnego parkingu, bufetu,
• praca wymagająca przemieszczania się po budynku, utrudniona dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich ze względu na samozamykające się drzwi.
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie https://www.gov.pl/web/gddkia/deklaracja-dostepnosci
Zakres zadań
- Wykonuje i weryfikuje analizy kosztów i korzyści. Bierze udział w procesie pozyskiwania danych wejściowych do analiz, współpracując z jednostkami Centrali ewidencjonującymi koszty projektów oraz Oddziałami,
- Wykonuje analizy kosztów i korzyści na poziomie Studium Wykonalności (SW) i Rezultatów Studium Wykonalności (RSW), pozyskuje dane wejściowych do analiz (kosztorysy, harmonogramy przygotowania i realizacji), współpracując z jednostkami Centrali oraz z Oddziałami,
- Bierze udział w procesie uzgadniania (certyfikacji) SW i RSW przez jednostki zewnętrzne, ustosunkowując się do uwag, wnosząc projekty poprawek oraz przeliczając wyniki,
- Gromadzi i aktualizuje dane wejściowe do analiz kosztów i korzyści oraz monitoruje ich zmiany w innych ośrodkach (krajowych i zagranicznych) zlecających i wykonujących opracowania o podobnym zakresie. Realizacja zadania wiąże się z koniecznością analizowania treści dokumentów branżowych w języku angielskim.
- Zbiera i weryfikuje dane historyczne (w zakresie analiz kosztów i korzyści) dla analizowanych projektów na podstawie dokumentów archiwalnych jak również weryfikuje podstawowe dane do wykonywanych przez Zespół analiz a otrzymywane z innych jednostek macierzystego Wydziału i Oddziałów terenowych,
- Wykonuje analizy i symulacje obliczeniowe w ramach doskonalenia metodyki, procedur, wytycznych w zakresie przygotowania analiz kosztów i korzyści, w nawiązaniu do zmieniających się w czasie regulacji formalno – prawnych krajowych jak i przepisów Unijnych,
- Przygotowuje odpowiedzi i dane do uwag jednostek audytujących opracowane analizy kosztów i korzyści, poszukując argumentów na rzecz korzystnych dla Urzędu rozwiązań.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe techniczne lub ekonomiczne
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze wykonywania analiz ekonomicznych i finansowych,
- Znajomość Ustawy o drogach publicznych
- Znajomość zagadnień związanych z określaniem efektywności ekonomicznej projektów drogowych,
- Umiejętność czytania dokumentacji projektowo – kosztorysowej,
- Znajomość zagadnień związanych z procesem przygotowania i realizacji inwestycji drogowych oraz zarządzaniem drogami publicznym,
- Umiejętność obsługi pakietu MS Office ( MS Excel),
- Umiejętność: wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe; rzetelność; organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów; współpraca; komunikacja.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Studia podyplomowe w zakresie administracji lub zarządzania projektami,
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2,
- Znajomość zagadnień z zakresu ekonomiki transportu i jego finansowania,
- Wiedza z zakresu prognozowania ruchu i określania ryzyk związanych z przygotowaniem i realizacją projektów drogowych,
- Znajomość zasad kształtowania kosztów przygotowania, realizacji i utrzymania dróg, w tym opłat za korzystanie z dróg.