Pracować kreatywnie i nie zwariować
Wiele firm chce mieć na pokładzie pracownika kreatywnego, tzw. copywritera lub grafika, by na bieżąco dostarczali oni treści na strony firmowe. Tacy pracownicy – o ile nie są pracownikami agencyjnymi – mają dość trudny orzech do zgryzienia – praca na wysokich obrotach umysłowych niemal codziennie, może powodować utratę sił na tyle, że można doznać wypalenia na tle zbyt dużej eksploatacji zasobów umysłowych.
Jak pracować kreatywnie?
Aby pracować kreatywnie i nie zwariować, trzeba zadbać o higienę mózgu i swoich myśli. Nie należy przejmować się błahymi sprawami, ponieważ stres może mocno zaszkodzić, przynajmniej na dłuższą metę. Blokowanie kreatywności to dramat, zwłaszcza w obliczu zbliżającego się dedlajnu.
Warto również zauważyć, że wiele osób pracujących długotrwale za biurkiem poleca aktywność fizyczną – spacery, bieganie itd., nie tylko ze względu na wymierną korzyść płynąca z ładnej sylwetki, ale również dlatego, że w ten sposób można dobrze dotlenić mózg.
Co ważne – warto wyspecjalizować się w maksymalnie dwóch, trzech branżach i nie próbować być ekspertem od wszystkiego. To do niczego nie prowadzi, a poza tym specjaliści mają szansę zarobić w branży znacznie więcej.
Czasami trzeba się całkiem zresetować, żeby odświeżyć umysł i nabrać nowych pomysłów
Nie wszyscy się nadają do kreatywnej pracy
Oczywiście, jedni ludzie mają bardziej rozwinięte myślenie kreatywne, inni analityczne.