Praca: Główny specjalista


Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 154027

Warunki pracy


  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 
  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.

Zakres zadań

  • sporządza wszelką dokumentację związaną z nawiązaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy w tym w szczególności umowy o pracę, zaświadczenia i świadectwa pracy, dokumenty związane z nabyciem uprawnień pracowniczych lub modyfikacją stosunku pracy, prowadzi akta osobowe pracowników, realizuje obowiązki pracodawcy w zakresie ubezpieczeń społecznych pracowników, ewidencjonuje dane kadrowe w systemie kadrowo-płacowym;
  • prowadzi działania związane z polityką szkoleniową, w szczególności opracowuje roczne plany szkoleń, organizuje i koordynuje szkolenia oraz inne formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników w tym: kieruje pracowników na szkolenia powszechne, specjalistyczne oraz centralne i inne organizowane przez Szefa Służby Cywilnej, a także szkolenia zgodne z wskazaniem w Indywidualnym Programie Rozwoju Zawodowego Pracowników.
  • zarządza budżetem szkoleniowym w tym planuje, analizuje i monitoruje wykorzystanie środków budżetowych w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników;
  • bada potrzeby szkoleniowe, planuje szkolenia, ocenia jakości szkoleń w tym. współpracuje z firmami szkoleniowymi oraz współpracuje z komórką zamówień publicznych w zakresie organizacji szkoleń zewnętrznych, zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych oraz wewnętrznymi regulacjami;
  • prowadzi ewidencję szkoleń i uczestników, monitoruje efekty i jakość szkoleń w tym opracowuje i analizuje wyniki ewaluacji szkoleń oraz działalności szkoleniowej do celów sprawozdawczych w ujęciu osobowym, tematycznym i finansowym;
  • koordynuje staże, praktyki studenckie, praktyki absolwenckie oraz wolontariat w Ministerstwie Przemysłu w tym analizuje i identyfikuje potrzeby w tym zakresie, współpracuje z Powiatowymi Urzędami Pracy przy organizacji staży oraz przygotowuje umowy i porozumienia oraz prowadzi nadzór nad przebiegiem i rozliczeniem okresów staży/praktyk.
  • sporządza zbiorcze raporty, analizy i informacje dotyczące realizowanych zadań z zakresu zadań Wydziału Kadr i Szkoleń, w tym odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wnioski o dostęp do informacji publicznej;
  • opracowuje i modyfikuje rozwiązania z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz monitoruje sposób ich funkcjonowania, w tym uczestniczy w opracowywaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych, wzorów dokumentacji oraz realizacji programu zarządzania zasobami ludzkimi.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku prawo, administracja, rachunkowość lub wykształcenie wyższe oraz studia podyplomowe z zakresu prawa pracy lub zarządzania zasobami ludzkimi
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze prawa pracy i obsługi kadrowej
  • znajomość Kodeksu Pracy oraz ustaw: o służbie cywilnej, o pracownikach urzędów państwowych (oraz przepisów wykonawczych), o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • znajomość zagadnień z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi
  • znajomość zasad nabywania usług dot. szkoleń zewnętrznych,
  • znajomość zasad ewidencji i przechowywania dokumentacji pracowniczej zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (RODO) oraz przepisami archiwalnymi,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • komunikatywność, empatia i zdolność rozwiązywania konfliktów, umiejętność pracy w zespole, umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca,
  • radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych oraz umiejętność pracy pod presją czasu
  • umiejętność formułowania precyzyjnych wypowiedzi pisemnych i wyciągania wniosków
  • umiejętność analizy danych i syntezy informacji
  • umiejętność tworzenia dokumentacji pracowniczej i raportów
  • dobra znajomość pakietu MS Office (Word, Excel),
  • poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli tajne lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • mile widziana znajomość obsługi systemu EZD, znajomość programu Płatnik.
APLIKUJ TERAZ

Specjalista ds. administracyjno-biurowych

Zarządzanie obiegiem dokumentów oraz rejestracją korespondencji, Prowadzenie zestawień dotyczących zleceń, kontroli oraz substancji chemicznych, Obsługa dokumentacji kadrowej i wsparcie w zakresie BHP, Tworzenie prostych analiz i raportów, Współpraca z zespołem w zakresie spraw...

Specjalista ds. administracyjnych

Będziesz odpowiadać za: organizacja procesu obiegu dokumentów, prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej, prowadzenie rejestru zleceń realizowanych w dziale, prowadzenie dokumentacji kadrowej (m.in.: urlopy, delegacje, zwolnienia) i finansowej (cele sprawozdawcze),...

Specjalista w Dziale Organizacji i Kontroli Wewnętrznej

GŁÓWNE ZADANIA NA STANOWISKU Koordynowanie procesów archiwizacji dokumentów, w tym: prowadzenie zakładowej składnicy akt; informowanie pracowników o terminowym przekazywaniu dokumentacji z komórek oraz o odpowiednim jej przygotowaniu do archiwizacji, w szczególności o prawidłowym...


Konserwator

Wykonywanie prac związanych z remontami i eksploatacją zasobów mieszkaniowych. Eksploatacja urządzeń, instalacji i sieci: gazowej, c.o., elektrycznej, wodnej, sanitarnej, odgromowej. Prace na wysokości do 3 metrów i powyżej 3 metrów. Wymagania konieczne: Wykształcenie: zasadnicze zawodowe...

Operator podczyszczalni ścieków - brygadzista

Obsługa i nadzór nad pracą podczyszczalni ścieków (urządzenia, instalacje, procesy), Regulacja i kontrola wydajności procesu technologicznego, Dozowanie środków chemicznych, Obsługa wózka widłowego (przyjmowanie dostaw chemii), Prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej, Współpraca z...

Kierowca samochodu ciężarowego (krajowy)

Transport mebli na terenie kraju Prawo jazdy kat. CE Uprawnienia na przewóz rzeczy Karta kierowcy Minimum 1rok doświadczenia w pracy na stanowisku kierowca samochodu ciężarowego

Pracownik produkcji - paczki z posiłkami

Twoja rola jako: Do zadań pracowników produkcji (ciepły obszar Drontermeer i Havenstraat) należy mieszanie składników, krojenie mięsa i przetwarzanie warzyw oraz pakowanie wcześniej przygotowanych produktów na linii produkcyjnej. Pracownicy produkcji w chłodniach przygotowują...