Urząd Miejski w Krzyżu Wielkopolskim
Podinspektor w referacie spraw obywatelskich z urzędem stanu cywilnego
Miejsce pracy: Krzyż Wielkopolski
Numer: StPr/25/0409
Zakres wykonywanych obowiązków i zadań na stanowisku:Zadania główne:I. Organizowanie (we współpracy z właściwymi instytucjami zadań gminy dotyczących sprawwojskowych, obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego).1. Opracowuje (aktualizuje) plany: zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej, operacyjnegofunkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, wtym przemieszczenia urzędu na zapasowe miejsce pracy, ochrony zabytków na wypadek konfliktuzbrojnego.2. Przygotowuje projekty aktów prawa miejscowego pozwalające burmistrzowi wypełniać funkcjęszefa obrony cywilnej i zespołu zarządzania kryzysowego oraz kierować zadaniami obronnymi.3. Organizuje i przeprowadza kwalifikacje wojskowe, w tym wykazuje osoby jej podlegające, wzywa jedo stawienia się przed powiatowymi komisjami lekarskimi, a w razie konieczności egzekwuje tenobowiązek (tytuły wykonawcze, postanowienia).4. Wykonuje inne zadania związane z egzekwowaniem obowiązku obrony, w tym ewidencjonujeosoby o nieuregulowanym stosunku do powszechnego obowiązku obrony, orzeka o koniecznościbezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, uznaje za osobę posiadającą na wyłącznym utrzymaniuczłonka rodziny albo za żołnierza samotnego.5. Wykonuje zadania pozwalające (w razie ćwiczeń, ogłoszenia mobilizacji bądź wojny) przygotowaćsię do obrony, w tym przygotowuje stanowisko kierowania (burmistrza), organizuje stały dyżur orazszkolenia, treningi i ćwiczenia, uruchamia procedury podwyższenia gotowości oraz akcje kurierskie,obwiesza o powszechnej mobilizacji (plakaty), reklamuje osoby od obowiązku pełnienia czynnejsłużby wojskowej oraz nakłada świadczenia osobiste i rzeczowe (i nalicza wynagrodzenia).6. Wykonuje zadania pozwalające zapobiegać zdarzeniom kryzysowym bądź minimalizować ich skutki,w tym: zapewnia działanie zespołu zarządzania kryzysowego, uruchamia procedury podwyższeniagotowości, organizuje i nadzoruje działanie systemów wczesnego wykrywania zagrożeń i alarmowaniao nich ludności, rozpoznaje zagrożenia kryzysowe i rekomenduje działania, organizuje szkolenia,treningi i ćwiczenia, chroni infrastrukturę krytyczną oraz sporządza analizy, raporty i meldunki.7. Sporządza sprawozdania dotyczące spraw wojskowych, obronnych, obrony cywilnej orazzarządzania kryzysowego.II. Obsługa rady miejskiej, jej komisji i rad sołeckich.1. Organizuje pracę rady miejskiej i jej komisji, w tym: przygotowuje sesje i posiedzenia, prowadzi ichelektroniczną obsługę oraz sporządza protokoły.2. Rejestruje uchwały, wnioski, interpelacje, petycje, skargi, opinie i wnioski kierowane do rady,przekazuje je do realizacji i przygotowuje informacje w sprawie.3. Przekazuje uchwały (i inne dokumenty) organom nadzoru oraz do publikacji w dziennikuurzędowym województwa wielkopolskiego.4. Prowadzi sprawy radnych dotyczące oświadczeń majątkowych oraz wypłat diet.5. Organizuje prace rad sołeckich, w tym: przygotowuje zebrania sprawozdawczo-wyborcze, sporządzaprotokoły, przekazuje wnioski do realizacji.6. Prowadzi obsługę zadań dotyczących funduszu sołeckiego oraz diet sołtysów.Zadania dodatkowe:1. Organizuje konsultacje społeczne i referenda.2. Organizuje spisy powszechne (z wyłączeniem spisu rolnego).3. Pomaga w organizowaniu uroczystości zawarcia związku małżeńskiego.4. Sporządza (w zakresie stanowiska pracy) plany, projekty uchwał i zarządzeń, informacje publiczneoraz inne opracowania.5. Wykonuje inne czynności związane z planowaniem, organizacją oraz kontrolowaniemrealizowanych zadań.6. Wykonuje inne zadania zlecone przez przełożonych w zakresie zajmowanego stanowiska pracy.
Wymagania konieczne:Wykształcenie: średnie ogólnokształcące
Wymagania inne:1. Wymagania niezbędne:1) Obywatelstwo polskie państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.2) Wykształcenie średnie.3) Staż pracy minimum 3 lata w przypadku posiadania wykształcenia średniego.4) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.5) Niekaralność (osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe).6) Nieposzlakowana opinia.2. Wymagania dodatkowe:1) preferowane wykształcenie wyższe (szczególnie: w zakresie prawa, administracji, politologii, bezpieczeństwo publiczne).2) Wysoki poziom posiadanych kompetencji cyfrowych w tym kompetencji informacyjnych obejmujących umiejętności wyszukiwania informacji, rozumienia jej, a także oceny jej wiarygodnościi przydatności.3) Predyspozycje osobowościowe:a) umiejętność pracy w zespole,b) dokładność, skrupulatność i cierpliwość,c) komunikatywność i pewność siebie,d) lojalność w stosunku do podwładnych i przełożonych.4) Umiejętność posługiwania się przepisami prawnymi, w szczególności:a) ustawy o samorządzie gminnym;b) ustawy o funduszu sołeckim;c) ustawy o finansach publicznych;d) ustawy o rachunkowości;e) ustawy prawo zamówień publicznych;f) ustawa o obronie Ojczyzny;g) ustawa o zarządzaniu kryzysowym;h) ustawa o stanie klęski żywiołowej;i) ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej.5) Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.6) Prawo jazdy kategorii B
Miejsce pracy:Krzyż Wielkopolski
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie brutto:od 4 666 PLN
Opis wynagrodzenia:Wynagrodzenie zgodne z regulaminem wynagradzania pracowników w Urzędzie Miejskim w Krzyżu Wielkopolskim.
Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Czarnkowie